ponedjeljak, 30. siječnja 2012.

Trikovima do uspjeha

Još i danas se živo sjećam učiteljice razredne nastave i njenog urlanja i udaranja radi mog sporog čitanja.
Možda radi mog inata (ja to mogu ), ili ljubavi prema pisanoj riječi, danas sam dobar čitatelj, no to
zasigurno nije zaslugom školovanja.
Tada je se učila i ćirilica, koju sam bez problema naučila sama, i to prije no što smo je u školi
učili, tako da sam sve DZ pisala ćirilicom. Učiteljica je, radi bratstva i jedinstva, bila presretna što ima
tako nadarenu učenicu... Mislim da sam latinicu pravo svladala tek u četvrtom razredu...do tada
sam se švercala...no iako mi je čitanje bilo teško i oduzimalo dosta vremena, razumjevanje pročitanog
je bilo potpuno. Na tome sam dobivala na vremenu. Sva pismena pitanja sam u potpunosti razumjela
nakon što bih ih pročitala, pa nisam morala puno mozgati da odgovorim na njih. Dobra ocjena nije
izostala.
Što se tiče učenja pjesmice napamet, imala sam svoju šemu...
Prvo bih par puta pročitala pjesmicu ( da upamtim smisao, temu ), a onda bih uz pomoć brojeva- brojanja
učila napamet.
Tu su prsti ( ako ne stvarni, onda zamišljeni, neophodni ) i to na način da sam brojala koliko pjesmica
ima kitica, koliko kitica ima stihova, a ako mi je stih bio nelogičan ili težak prebrojala bih riječi u njemu.
Kod logičnih pjesmica, bilo bi dovoljno pamtiti prvu riječ strofe i broj koji je strofa. Dovoljno bi bilo
da pomislim :1. strofa- Moj.... (prijatelju, mene više nema) i ta prva riječ bi bila asocijacija, a sve potom
bi automatski znala. A, kada bih zatvorila oči, mogla bih gotovo vidjeti izgled pjesme...one prve riječi
strofe bile bi nešto jasnije, naglašenije... okidači....mamorije.
I danas se služim brojanjem, gotovo sve si mogu predočiti uz pomoć brojeva. Oni su sastavni smisao
mog života, i čine ni život logičnim i lakšim.
Na taj način se snalazim u vremenu i prostoru.
Za primjer :( za djecu nižih razreda), pamtim da ima 5 geometrijskih tijela, a 4 geometrijska lika.
5( kugla, stožac, piramida, valjak, kvadar) i 4( krug, trokut, kvadrat, pravokutnik).
Ako se ne bih mogla odmah svih sjetiti, ubrzo bi, jer po broju znam da neki nedostaje, ponavljajući
one koje znam, sjetila bih se koji nadostaje.
Druga šema koja pomaže su krugovi- svi vezani pojmovi sačinjavaju jedan krug. Nakon mnogo
zapamćenih krugova, nauči se gdje se krugovi dotiču ili sijeku, pa su ti pojmovi bitni za oba kruga.
I na kraju, najvažnije je naglasiti da će dijete najbolje zapamtiti gradivo, ako si samo napravi mentalnu
mapu, njemu logičnu bez obzira koliko vama bila nelogična.



Kod većine ljevaka je slikovni prikaz najučinkovitiji.

Nema komentara:

Objavi komentar