Mnogi mali ljevaci bez nekih većih poteškoća nauče pisati.
Možda, samo na početku školovanja imaju greške tipa - zrcalnih slova, no već u drugom razredu
one su prošlost.
No postoje i oni mali genijalci kod kojih nije sve tako lako prolazno.
Oni imaju poteškoća s razlikovanjem slova sličnih po izgovoru ili po izgledu.
Kod njih prije svega treba provjeriti da li dobro čuju riječi, odnosno slogove u riječi, tj. glasove(slova).
Najlakše je to provjeriti kroz igru: izgovorite riječ - dijete neka ponovi u slogovima i glasovima.
(mama---ma-ma, m a m a), onda vi kažete t a t a, a dijete tata ili ta-ta.
Ukoliko dijete čuje rastavljanje odnosno sastavljanje riječi, spremno je za učenje pisanja.
Podrazumjeva se da je svladalo pojmove lijevo-desno, gore-dolje.
Djetetu koje je ljevak je teško pisati jer je način pisanja ljevaka mnogo teži nego kod dešnjaka.
Dešnjaci pišu prema ruci- a ljevaci od ruke, pa se ruka brzo zamara jer je stalno ukočena.
Dešnjaci vide što pišu , dok ljevaci da bi vidjeli napisani tekst moraju podići ruku.
Teško je održavati istu veličinu slova ( kada ih ne vidiš ), kao i ravninu pisanja- slova jednostavno" odu "
pri pisanju prema dolje.
Potrebna je velika pažnja pri kontroli navedenog.
A, ako dijete još uz to piše i zrcalnim slovima , to dodatno usporava pisanje, traži veću koncentraciju
i budite sigurni da mu je pisanje teško, te da ga izbjegava.
Sjećam se da sam ja pisala samo na desnoj strani papira, tako je mnogo lakše jer ruka leži na lijevoj
strani, te pridržava bilježnicu, ne pravi "uši" i pisanje je urednije.
Tekst koji dijete prepisuje treba biti s desne strane, kao i izvor svjetla.
Bilježnicu je potrebno malo zakrenuti, ako se zakrene bilježnica manje će dijete kriviti leđa.
Ja u principu papir zakrenem toliko da promatrač vidi da pišem gotovo odozdo prema gore, u biti
dijagonalno.
Na taj način vidim što pišem, a i ne dolazi do mrljanja slova.
Slova su mi također zakošena, no imam savršeno čitak i lijep rukopis.
Danas postoje bilježnice za ljevake, mada ih nikada nisam vidjela.
Što se tiče zrcalnih slova, potrebno ih je naučiti napamet... njihov izgled... možda je potrebno pribjeći
igri asocijacije... slovo d je naopako, ima trbuh u lijevo,a ne u desno, a d je kao desno...iz toga slijedi
da je b bez veze jer je naopako d...
Za svako slovo koje dijete zrcalno piše, ispričajte mu nešto smješno, nelogično(vama) jer to će ga
asocirati na ispravan način pisanja.
Kod neke djece se zrcalnost gubi ako to slovo napišu desnom rukom.
Tada nije na odmet vježbati pisanje s obje ruke.
Kod spretne djece istovremeno, iz sredine neka pišu prema krajevima istu riječ- time da
će lijevom sva slova napisati zrcalno a desnom ispravno.
To može biti igra koja će sigurno privući dijete pisanju, a što više piše, pisati će sve urednije
i točnije, i brže.
Ukoliko dijete ispušta slova, neka si čita dok piše, po izgovaranju će čuti da je izostavilo slovo.
To vrijedi i za dodana slova (kupipiti).
Iako je najučinkovitije da dijete uči kada je odmorno i uvijek u isto vrijeme na istom mjestu
( radno vrijeme- radni stol ), ne važi to za sve, tj. neka dijeca najbolje uče ujutro, dok druga bolje
navečer. Stoga je najbolji rad onda kako kaže djetetov bioritam.
Moj sin je ujutro sav ubrzan i nikako ne može učiti...
Ali oko 10.30 je njegovo vrijeme kada najidealnije uči, mada voli učiti i navečer.
Kada se probudi mora se prvo igrati...
Na kraju jedino što stvarno pomaže vašem mališanu je vaša podrška, ustrajnost i ljubav.
Tada ni rezultati neće izostati, jer ako ste vi očajni i van sebe, kako je tek vašem djetetu koje
je svjesno da je to zbog njega.
Time gubi ono što mu je najpotrebnije, lijepo mišljenje o sebi.
Tada postaje nezadovoljno i nezainteresirano za riješavanje problema koje susreće.
Stoga naoružajte se strpljenjem i pomozite svome djetetu da postane uspješno, a time i sretno.
Nema komentara:
Objavi komentar